Andrzej Kocikowski, dr habil.
Instytut Kulturoznawstwa UAM
Pracownia Komunikacji Multimedialnej WNS UAM
E-mail: kocias@wns.amu.edu.pl
Web: http://mumelab01.amu.edu.pl/

 

Kulturoznawstwo, IV rok (SS) i II rok (SUM), przedmiot: "Światowy ład informatyczny. Wybrane zagadnienia".

Kompletna informacja dotycząca testu kończącego zajęcia, semestr zimowy, r. akadem. 2007/2008

Instrukcja (przeczytaj uważnie zanim przystąpisz do rozwiązywania zadań – w teście nie mogą pojawić się poprawki !!!!!). W dniu rozwiązywania zadań testowych [IV rok (SS), ?? stycznia 2008 r., o godz. ??:?? (miejsce: sala B, budynek E, WNS); II rok SUM - podano w Konspekcie ... ] studenci otrzymają: (a) instrukcję rozwiązywania zadań (czyli istotne fragmenty niniejszego dokumentu), (b) formularz właściwy, na którym umieszczą swoje odpowiedzi na pytania testu. Dla oszczędności papieru oba domumenty znajdować się będą na jednej kartce papieru (po jednej stronie formularz właściwy testu, po drugiej stronie - istotne fragmenty instrukcji).

Formularz właściwy ma miejsce na wpisanie imienia i nazwiska (góra strony – czytelnie, czyli DRUKOWANYMI LITERAMI) oraz umieszczenie podpisu (dół strony); oba miejsca muszą zostać wypełnione.

Ponumerowane kwestie do rozstrzygnięcia wyświetlane będą (jako slajdy prezentacji w formacie *.ppt) przy pomocy projektora na ścianie przez 25 sekund (słownie: dwadzieścia pięć sekund) każda. W tym czasie należy prezentowaną kwestię rozstrzygnąć i na druku formularza właściwego zaznaczyć poprawną odpowiedź.

CO BĘ DZIE WIDAĆ NA ŚCIANIE (czyli EKRANIE)?
Kwestie do rozstrzygnięcia umieszczone będą po lewej stronie każdego z wyświetlanych slajdów (lewa kolumna); dla uniknięcia pomyłki wydrukowane będą w kolorze niebieskim. Prawa kolumna slajdu zajęta będzie przez cztery odpowiedzi, z których
jedna i tylko jedna jest poprawna; oznaczone one będą dużymi literami (A, B, C, D).

CO BĘDZIE NA FORMULARZU?
Formularz właściwy zawierać będzie dwie kolumny, a w każdej z nich znajdziecie Państwo 25 ponumerowanych wierszy; każdy z wierszy dotyczyć będzie jednej z rozwiązywanych kwestii. Numer wiersza skojarzony jest z numerem kwestii do rozstrzygnięcia, a litery A, B, C, D skojarzone są z polem wyboru.

CO TRZEBA BĘDZIE ROBIĆ?
Zapoznajemy się z kwestią do rozstrzygnięcia wyświetlaną na ekranie. Z czterech towarzyszących jej odpowiedzi (prawa kolumna slajdu) typujemy poprawną (A, B, C, lub D) i w odpowiednim wierszu formularza zaznaczamy swój wybór. Zaznaczenie owo realizowane jest poprzez umieszczenie krzyżyka w polu odnośnej (jednej!) litery (A., B., C., D.) w danym wierszu formularza. Wyjaśnijmy dla uniknięcia nieporozumień, iż "umieszczenie krzyżyka w polu odnośnej litery" oznacza akcję, polegająca na "skreśleniu" danej litery przy pomocy krzyżyka, czyli umieszczeniu na niej owego charakterystycznego znaku.

WZÓR:
Jeśli przykładową kwestią wyświetlaną na slajdzie będzie:

Pytanie nr 13

Czym jest komputer?
A. Zespołem ludzi skupionych na pokonywaniu trudności.
B. Urządzeniem do oddzielania plew od ziarna.
C. Urządzeniem do przetwarzania danych.
D. Żadna z powyższych ewentualności.

to poprawny wybór dokonany zostaje poprzez umieszczenie krzyżyka w polu litery C w 13 wierszu formularza.

Jeśli natomiast przykładową kwestią wyświetlaną na slajdzie będzie:

Pytanie nr 26

Terminal
A. Jest profesjonalnym akademickim kalendarzem.
B. To zbędna część każdego systemu ko
mputerowego.
C. To sieciowy podręcznik użytkownika.
D. Żadna z powyższych ewentualności.

to poprawny wybór dokonany zostaje poprzez umieszczenie krzyżyka w polu litery D w 26 wierszu formularza.

Dla ułatwienia pracy pytania będą wyświetlane na ekranie w porządku od pierwszego do ostatniego (1, 2, 3, ..., 35, ..., 50).

Wybór uznany zostaje za ważny, gdy na formularzu, w wierszu odpowiadającym numerowi danego pytania zakreślono wyłącznie jedną literkę. Każdy inny przypadek (dwa – lub więcej – zakreślenia, brak zakreślenie, etc.) z góry kwalifikuje odpowiedź na dane pytanie jako błędną. Pomyśl zatem, zanim dokonasz wyboru!

Poprawność odpowiedzi determinowana jest przez program zajęć (por. materiał zawarty w Skróconym konspekcie ..., Słowniczku ..., Bibliografii, materiałach pomocniczych, etc.

Przykładowe pytania, zbliżone do tych, które przedłożone będą Państwu w dniu rozwiązywania testów dostępne są w Sieci (http://mumelab01.amu.edu.pl). Tam też znaleźć można wzór formularza, wzór wypełniania i pozostałe materiały potrzebne do przygotowania się do testu. Wszelkie wątpliwości (pytania, etc) proszę zgłaszać pod adres: kocias@wns.amu.edu.pl.

Wszystkie nie opisane wyżej szczegóły przebiegu testu przedstawia (wyjaśnia) prowadzący.