Hipermedia
Termin hipermedia (ang. hypermedia) pojawił się w latach siedemdziesiątych razem z terminem   multimedia. Przedrostek hiper- oznacza poza- lub wielowymiarowość. W kontekście systemu komputerowego hipermedialność pojmowana jest jako wyjście poza dwuwymiarowość strony tekstowej przez dodanie jej trzeciego wymiaru - głębokości. Hipermedia pozwalają  użytkownikowi  poruszać się nie tylko w sposób liniowy - do przodu i do tyłu, ale także w bok - nieliniowo. Przykładem mogą tu być hiperłącza na  stronach  internetowych, które odsyłają do tekstów znajdujących się jakby pod powierzchnią dokumentu wyjściwego, tworzących głębszą jego warstwę. One jednocześnie stanowią osłonę dla danych znajdujących się jeszcze "głębiej". Hipermedialność jest wyjściem poza  linearne struktury umysłu  ukształtowane przez kulturę druku. Poruszanie się w przestrzeni hipermedialnej jest łatwiejsze niż obcowanie z obszarem dwuwymiarowym, na przykład książką, jest to bowiem doświadczenie kompletne wykorzystujące naturalne właściwości ludzkiego umysłu, więc świadomość istnienia równocześnie w trzech wymiarach.